Παρατάξεις



Πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της 3ης αξιολόγησης
Ψήφισαν ρύθμιση για το ωράριο των εκπαιδευτικών και δρομολογούν νέες συγχωνεύσεις σχολείων!
Ø  ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ! ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ!
Ø  ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ! ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!
Α) Στο άρθρο 245 του πολυνομοσχεδίου καθορίζονται οι αλλαγές στο ωράριο.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, με το αντιλαϊκό πολυνομοσχέδιο που ψήφισε, προχωρά στην τροποποίηση της παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985, η οποία καθορίζει το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, προχωρώντας σε δυσμενείς ανατροπές στα εργασιακά δικαιώματα και σε προσπάθεια αύξησης του ωραρίου στην εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα:
·         Ανοίγει τον δρόμο για αποχαρακτηρισμό της ώρας σίτισης ως διδακτική ώρα!
·         Νομοθετεί νέα «καθήκοντα» στα πλαίσιο του εργασιακού ωραρίου που σχετίζονται άμεσα με την υλοποίηση μιας σειράς αντιδραστικών αλλαγών στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου (π.χ. αξιολόγηση – αποτίμηση, υλοποίηση του σχεδιασμού για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου κ.α.).
·         Προβλέπει την υλοποίηση εκτός διδακτικού ωραρίου «..εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών..» ανοίγει δηλαδή το δρόμο για πέρασμα εκτός διδακτικού ωραρίου μιας σειρά κρίσιμων παιδαγωγικών διαδικασιών όπως για παράδειγμα η ενισχυτική διδασκαλία .
·         Παγιώνεται μια πραγματικότητα που λέει ότι στο σχολείο δεν χρειάζεται βοηθητικό προσωπικό (π.χ. τραπεζοκόμοι, γραμματεία κ.τ.λ.) και ο εκπαιδευτικός – πολυεργαλείο θα τα κάνει όλα.
·         Ανοίγει ο δρόμος για την ενοποίηση του διδακτικού με το εκπαιδευτικό ωράριο, ενώ προστίθενται καθήκοντα που κάθε άλλο παρά διοικητικά είναι. 
Όλα αυτά επιβεβαιώνουν ότι οι ανατροπές στο ωράριο και εργασιακά δικαιώματα δεν αφορούν απλά και μόνο το πόσες ώρες θα  μένει ο εκπαιδευτικός στο σχολείο, αλλά συνολικότερα αλλαγές που αφορούν τη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου. Άλλωστε και σήμερα ισχύει το 30ωρο εργασιακό ωράριο, όταν υπάρχει συγκεκριμένο έργο που αναθέτει ο σύλλογος διδασκόντων στον κάθε συνάδελφο. Αν πράγματι δεν αλλάζει τίποτα όσο αφορά το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο, τότε δεν υπάρχει και λόγος να γίνουν αυτές οι αλλαγές με μνημονιακό νόμο;
Στο όνομα της εφαρμογής του επικαιροποιημένου νόμου θα μεγαλώσουν οι πιέσεις της διοίκησης προς τους συναδέλφους οδηγώντας σε εντατικοποίηση, σε βάρος του ήδη επιβαρυμένου παιδαγωγικού έργου. Ας μην ξεχνάμε ότι οι εκπαιδευτικοί της β/θμιας από την προηγούμενη κυβέρνηση έχουν ήδη 2 διδακτικές ώρες επιπλέον. Οι Νηπιαγωγοί επίσης είχαν αύξηση ωραρίου με την Υπουργική Απόφαση Φίλη και στην ουσία αποτέλεσαν το πρώτο τμήμα συναδέλφων που καθιερώθηκε το 30ωρο ωράριο!!
Ταυτόχρονα μόνο ως ανέκδοτο ακούγεται ότι στο σημερινό σχολείο όπου μαστίζεται από την υποχρηματοδότηση, μπορεί να προετοιμαστεί το μάθημα της επόμενης ημέρας, να διορθωθούν διαγωνίσματα (Αλήθεια ποιος μπορεί να επιβάλλει σε έναν συνάδελφο πότε και πως θα διορθώσει ή θα ετοιμαστεί για την επόμενη ημέρα). Η σύνδεση της παραμονής των εκπαιδευτικών με την προετοιμασία του εποπτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων δημιουργεί το ερώτημα: Ποιανού εποπτικού υλικού και ποιών εργαστηρίων όταν τα περισσότερα εργαστήρια είναι σε άθλια κατάσταση και τα χρήματα των σχολικών επιτροπών όχι για εποπτικό υλικό αλλά ούτε για χαρτί φωτοτυπικού δεν φτάνουν.
Δυστυχώς, η πραγματικότητα από την υλοποίηση αυτών των πολιτικών, θα είναι η γενίκευση της ανασφάλειας και των υπεραριθμιών για τους  μόνιμους συναδέλφους και οι απολύσεις αναπληρωτών!
Β) Στο άρθρο 246 του πολυνομοσχεδίου καθορίζονται τα κριτήρια συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων.
Το πλαίσιο για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων καθορίζει κριτήρια τα οποία θα οδηγήσουν σε νέο γύρο μαζικών συγχωνεύσεων σχολείων, σε κλείσιμο σχολείων, όχι μόνο στην επαρχία και σε απομακρυσμένες περιοχές άλλα και στα αστικά κέντρα.
Με δεδομένη την προσπάθεια της κυβέρνησης να γενικεύσει τα 25αρια (Α/θμια) και τα 28αρια (Β/θμια) τμήματα π.χ. δημιουργία υποχρεωτικού μηχανισμού μετακίνησης μαθητών (β.λ. ΠΔ 79), οι προβλέψεις των παραγράφων α, β, γ στο πολυνομοσχέδιο για «οργανικότητα του σχολείου», ο «υφιστάμενος αριθμός μαθητών», ο «αριθμός μαθητών που θα προκύψει», ως κριτήρια συγχωνεύσεων θα οδηγήσει στο κλείσιμο σχολείων που παρότι καλύπτουν μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες δεν χωράνε στο «μνημονιακό κοστούμι» που ράβει η  κυβέρνηση και το κουαρτέτο. Άμεσα θα συγχωνευτούν σχολεία που στεγάζονται στον ίδιο χώρο. Τέλος η προσπάθεια που γίνεται να συνδεθούν οι συγχωνεύσεις με την εφαρμογή των προβλέψεων του ν. 1566/1985 για την οργανικότητα των σχολείων θα οδηγήσει στη συρρίκνωση των ολιγοθέσιων Δημοτικών και Νηπιαγωγείων αλλά και το κλείσιμο Λυκειακών τμημάτων Γυμνασίων, τομέων και κατευθύνσεων σε Λύκεια και ΕΠΑΛ.
ü  Κάτω τα χέρια από το ωράριο και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Αναβάθμιση του παιδαγωγικού έργου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και δημιουργία σύγχρονων υποδομών.
ü  ΟΧΙ σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων και τμημάτων. Εδώ και τώρα να γίνει πράξη το αίτημα για 15 μαθητές, το ανώτερο, σε Νηπιαγωγεία, Α΄ και Β’ Δημοτικού και για 20 μαθητές, το ανώτερο, σε όλες τις άλλες τάξεις.
ü  Να καταργηθεί το μνημόνιο για την Παιδεία!
ü  Όλα τα σωματεία να υπερασπιστούν τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων!


Σχόλια

  1. Νέο Προεδρικό Διάταγμα (28/28-2-2014):
    Οι υποχρεωτικές μεταθέσεις θα αποτελειώσουν τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους!

    Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
    Η κυβέρνηση με τη δημοσίευση του ΠΔ 28/28-2-2014 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεραρίθμων εκπαιδευτικών καταργεί μία ακόμα κατάκτηση των εκπαιδευτικών, το "αμετάθετο", που έδινε τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό που είχε οργανική θέση να μη μετακινείται, αν δεν το επιθυμούσε κι αν δεν έχανε την οργανική του θέση.
    Παράλληλα το όλο πνεύμα του Π.Δ. παραπέμπει στην κατάργηση της δυνατότητας για εθελοντική μετάθεση, πράγμα που θα καταδικάσει χιλιάδες εκπαιδευτικούς μακριά από τις οικογένειές τους ίσως για χρόνια ή θα τους εξαναγκάσει σε παραίτηση!
    Τώρα με τη μέθοδο των "πλεοναζόντων" και "υπεραρίθμων" και την υποχρεωτική μετάθεση θα μπουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί στην κινητικότητα καταρχήν σε επίπεδο ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ, μετά σε επίπεδο ΑΠΥΣΠΕ-ΑΠΥΣΔΕ και τελικά σε πανελλαδικό επίπεδο.
    "Πλεονάζων" θεωρείται πλέον κάθε εκπαιδευτικός που δεν έχει οργανική θέση στην περιοχή που υπηρετεί. Όσοι από τους πλεονάζοντες δεν έχουν συμπληρώσει 12 χρόνια υπηρεσίας (άλλος ένας διαχωρισμός παλιών και νέων) και δε συμπληρώνουν το 60% του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου στο σχολείο ή στην αντίστοιχη ομάδα σχολείων θα χαρακτηρίζονται πλέον "υπεράριθμοι" και θα μπαίνουν στη διαδικασία υποχρεωτικής μετάθεσης!
    Κάθε υποχρεωτικά μετατιθέμενος εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να δηλώσει το πολύ τρία σχολεία και δύο ομάδες σχολείων, ενώ, αν δε δηλώσει καμία προτίμηση, μπαίνει στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων πανελλαδικής εμβέλειας! Ακόμα όμως κι αν έχει κάνει δήλωση προτίμησης, αλλά δεν πιάσει τις αντίστοιχες θέσεις και είναι χαμηλά στον πίνακα, μετατίθεται στις κενές θέσεις στις οποίες κανείς εκπαιδευτικός δεν επιθυμεί να μετατεθεί! Τέλος, όποιος εκπαιδευτικός μετατεθεί υποχρεωτικά με τη διαδικασία αυτή, εξαιρείται από τη διαδικασία υποχρεωτικών μεταθέσεων για τα επόμενα 5 χρόνια, πράγμα που όμως σημαίνει ότι, αν δεν του δοθεί η δυνατότητα εθελοντικής μετάθεσης, παραμένει εκεί για 5 χρόνια!!!
    Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
    έχουμε πια πείρα ότι με την εφαρμοζόμενη αντιλαϊκή πολιτική των συμπτύξεων-συγχωνεύσεων σχολείων και τμημάτων, με τα πολυπληθή τμήματα των 28 και 30 μαθητών, δεδομένης της αδιοριστίας, θα φτιάξουν χιλιάδες υπεράριθμους που θα τους θέσουν στη συνέχεια σε κινητικότητα-διαθεσιμότητα και πολλούς από αυτούς σε απόλυση! Όσοι τελικά μετατεθούν σε απομακρυσμένες από τα σπίτια τους περιοχές, θα βιώσουν την εξαθλίωση οι ίδιοι και οι οικογένειες που αφήνουν πίσω τους. Παράλληλα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών θα χτυπηθούν παραπέρα μέσα σ' αυτές τις συνθήκες.
    Αυτό είναι το νέο σχολείο της ΕΕ, των επιχειρήσεων και της κινητικότητας, εκπαιδευτικών και μαθητών! Τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε γυρολόγους χωρίς δικαιώματα! Φτάνει πια!
    Απαιτούμε:
    • Να καταργηθεί το Π.Δ. 28 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις. Καμία υποχρεωτική μετάθεση. Να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους εκπαιδευτικούς να κάνουν αίτηση μετάθεσης, αφού παράλληλα δημιουργηθούν οργανικές θέσεις για όλες τις ανάγκες των σχολείων.
    • Όλοι οι εκπαιδευτικοί με οργανική θέση. Μαζικοί διορισμοί για την κάλυψη όλων των κενών. Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.
    Αθήνα, 12/3/2014

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ντροπή και αίσχος για την ETUCE!
    Παίρνει μέρος στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς στην Ουκρανία.
    Άμεσα να αποχωρήσουν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.

    Στο ενημερωτικό δελτίο της ETUCE (Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση) του Μάρτη, παρουσιάζεται η επίσκεψη που έκανε αντιπροσωπεία της στην Ουκρανία στις 13-14 Μάρτη του 2014!
    Εκεί συναντήθηκε με την ηγεσία της ομοσπονδίας εκπαιδευτικών στην Ουκρανία, με τον Υπουργό Παιδείας της νέας φιλοναζιστικής κυβέρνησης, με εκπρόσωπους της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ουκρανία, κ.α. Όπως καταλαβαίνει κανείς επρόκειτο για επίσκεψη καθαρού «συνδικαλιστικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα»….
    Σε παλιότερο ψήφισμα που κατάθεσε η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ και το οποίο απορρίφθηκε από τις άλλες δυνάμεις σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ τονίζονταν ότι «Η ETUCE αποτελεί συνδικάτο μόνο κατ’ όνομα! Η ουσία της δράσης της έγκειται στον εξωραϊσμό της ΕΕ στα μάτια των εργαζόμενων».
    Τώρα τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο επικίνδυνα.
    Η ETUCE παίρνει θέση ξεκάθαρα υπέρ της λυκοσυμμαχίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γίνεται μακρύ χέρι της για να προωθήσει –αξιοποιώντας το ρόλο της ως εκπαιδευτικής ένωσης- τις ιμπεριαλιστικές παρεμβάσεις.
    Σε αυτή την Ένωση επιμένουν να συμμετάσχουν όλες οι πολιτικές δυνάμεις σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ (ΣΥΡΙΖΑ-ΔΑΚΕ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΠΑΣΚ). Να πληρώνουν δηλαδή οι εκπαιδευτικοί συνδρομές για να κάνει ιμπεριαλιστική διπλωματία η ETUCE!
    Ιδιαίτερα ο ΣΥΡΙΖΑ που υπερθεματίζει της συμμετοχής σε αυτήν συνδικαλιστική γραφειοκρατία. Μάλιστα ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ (ΣΥΡΙΖΑ) είναι μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ETUCE.
    Οι εκπαιδευτικοί να βγάλουν και από αυτό το γεγονός τα συμπεράσματά τους. Οι συμμαχίες σε διεθνές επίπεδο, δείχνουν το χαρακτήρα των δυνάμεων αυτών.
    Είναι φανερό ότι η παραμονή των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ στην ETUCE μόνο κινδύνους εγκυμονεί για το συνδικαλιστικό κίνημα.
    Και είναι άμεση απαίτηση, εδώ και τώρα να αποχωρήσουν η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ από την ETUCE, όπως επανειλλημένα βάζουν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ και μόνο αυτές.
    26 Μάρτη 2014


    ΑπάντησηΔιαγραφή

  3. ΣΤΗ ΝΕΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
    ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ!

    Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
    Το Υπουργείο Παιδείας στις 24/5 προχώρησε σε τρίτη κατά σειρά εγκύκλιο για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης. Με την εγκύκλιο αυτή, ουσιαστικά αναθέτει στους διευθυντές των σχολείων να συγκροτήσουν αυτοί τις ομάδες εργασίας ακόμα και ενάντια στη θέληση του Συλλόγου Διδασκόντων! Με στόχο τον εκφοβισμό και την τρομοκρατία ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να του αποστείλουν μέχρι τις 11/4/2014 τα σχολεία που δεν έχουν ολοκληρώσει τις ομάδες εργασίας.
    Η συγκεκριμένη εγκύκλιος δείχνει τις δυσκολίες της κυβέρνησης να προωθήσει τον αντιδραστικό κρατικό έλεγχο, τη λεγόμενη αξιολόγηση. Μεγάλο κομμάτι των συναδέλφων και των Συλλόγων Διδασκόντων δε συναίνεσε, όπως επιθυμούσε το Υπουργείο, τον έχει καταδικάσει. Έχουν αποκαλυφθεί οι στόχοι της αξιολόγησης και το αντιδραστικό της περιεχόμενο. Οι απολύσεις στην εκπαίδευση και στο δημόσιο δεν αφήνουν περιθώριο για καμία αυταπάτη.
    Γι’ αυτό και το Υπουργείο αφήνει το καρότο και πιάνει το μαστίγιο, αφού ο μοχλός της αξιολόγησης αποτελεί κρίσιμο ζήτημα για την προώθηση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, που ενιαία προωθούν κυβέρνηση-πλουτοκρατία-Ε.Ε. Επείγονται να προσαρμόσουν το σχολείο στις ανάγκες της καπιταλιστικής οικονομίας, που θα διαμορφώσει το φτηνό εργατικό δυναμικό, χωρίς δικαιώματα χωρίς απαιτήσεις.
    Συνάδελφοι, συναδέλφισσες, σιγά μη φοβηθούμε! Δε μας τρομάζουν! Δε σκύβουμε το κεφάλι, δε συναινούμε, αντιστεκόμαστε! Είναι υποχρέωσή μας απέναντι στον παιδαγωγικό μας ρόλο, είναι υποχρέωση απέναντι στα παιδιά του λαού μας!
    Κανένας συνάδελφος και κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μην κάνει πίσω!
    • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να επιβεβαιώσουν την απόφασή τους για μη συγκρότηση ομάδων εργασίας.
    • Καλούμε τους συναδέλφους διευθυντές να πάρουν θέση. Είναι ώρα να συνταχθούν με τους συναδέλφους, να ακουμπήσουν στις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και των σωματείων, να μη γίνουν βαστάζοι της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
    • Σε κάθε περίπτωση, καλούμε τους συναδέλφους να κάνουν καθαρό ότι δεν επιθυμούν τη συμμετοχή τους σε ομάδες εργασίας, γιατί ως εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται ότι ο αντιδραστικός μηχανισμός της αξιολόγησης θα πετάξει έξω από το σχολείο εκπαιδευτικούς και μαθητές, γι’ αυτό στηρίζουν τις συλλογικές αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και των Σωματείων τους.
    • Καλούμε τους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ και τις ΕΛΜΕ να πρωτοστατήσουν στην οργάνωση της πάλης ενάντια στην αξιολόγηση και τις αντιδραστικές αλλαγές στο σχολείο, που επιδιώκουν κυβέρνηση και ΕΕ.
    Οργανώνουμε την πάλη μας με αποφάσεις Συλλόγων Διδασκόντων, Γενικές Συνελεύσεις, συσκέψεις με γονείς και μαθητές, συγκεντρώσεις τοπικές και κεντρικές.
    Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ να δώσουν αποστομωτική απάντηση στην αξιολόγηση και τις απολύσεις, να παλέψουν για την επιτυχία της ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ στις 9 Απρίλη ενάντια στη νέα αντιλαϊκή λαίλαπα που ετοιμάζουν (βασικός μισθός 586 ευρώ για δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, νέο αντιασφαλιστικό, χτύπημα συνδικαλιστικού κινήματος και απεργίας, διαφοροποίηση σχολικής μονάδας και είσοδος επιχειρηματιών στο σχολείο κλπ).

    ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 9 ΑΠΡΙΛΗ

    Αθήνα 26/3/2014

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

    Οι βασικές διατάξεις του πολυνομοσχεδίου (ν.4052/2014)

    Μπαράζ νέων αντιλαϊκών μέτρων, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου φέρνει το πολυνομοσχέδιο με τα «μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας». Οι βασικές διατάξεις προβλέπουν τα παρακάτω:
    1. Ο μηχανισμός του κατώτερου μισθού θα τεθεί σε λειτουργία από την 1/1/2017. Ο κατώτερος μισθός δε θα συνοδεύεται από κανένα επίδομα, ούτε τις τριετίες, ούτε το επίδομα γάμου.
    2. Για τους μακροχρόνια ανέργους πάνω από 25 χρόνων που προσλαμβάνονται με τον κατώτερο μισθό, η αμοιβή τους για προϋπηρεσία που ήδη έχουν, μειώνεται στο 5% για κάθε τριετία (αντί για 10%) και συνολικά στο 15% επί του βασικού μισθού για προϋπηρεσία πάνω από 9 έτη (αντί του 30% που ισχύει).
    3. Οι εργοδότες ελαφρύνονται από ασφαλιστικές εισφορές επιπλέον κατά 3,9 μονάδες. Η «τρύπα» που θα ανοίξει κι άλλο στα έσοδα των Ταμείων ( 1δις ευρώ το χρόνο) φέρνει νέα αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο, βουλιάζει τα ασφαλιστικά ταμεία.
    4. Οι αυτοαπασχολούμενοι ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ και αγρότες (ΟΓΑ) στην περίπτωση που καθυστερούν να καταβάλουν τις εισφορές τους, θα βρεθούν αντιμέτωποι με την παρακράτηση ποσών.
    5. Ανοίγει νέα πεδία δράσης για τα δουλεμπορικά, τις λεγόμενες Εταιρείες Προσωρινής Απασχόλησης. Εφεξής, μπορούν να επινοικιάζουν εργαζόμενους με ειδίκευση, όπως εργατοτεχνίτες και οικοδόμους, σε έργα του Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, αλλά και σε επιχειρήσεις και οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
    6. Για τους δημόσιους υπάλληλους που απολύονται, αφού λήξει η περίοδος διαθεσιμότητας, προβλέπεται αποζημίωση, που δεν μπορεί να ξεπερνά τα 15.000 ευρώ και επίδομα ανεργίας από τον ΟΑΕΔ.
    7. Προκειμένου να διευκολυνθούν παραπέρα οι ιδιωτικοποιήσεις κρατικών οργανισμών και πρώην ΔΕΚΟ, με σχετική διάταξη προβλέπεται ότι στις επιχειρήσεις Κοινής Ωφέλειας που έχουν προσωπικό άνω των 5.000 εργαζομένων, θα μπορεί να επιβάλλεται καθεστώς διαθεσιμότητας χωρίς πλέον να απαιτείται η έγκριση του υπουργείου Εργασίας.
    Σε εφαρμογή η «εργαλειοθήκη»
    Ταυτόχρονα, εφαρμόζονται και τα μέτρα τα οποία περιλαμβάνονται στην «εργαλειοθήκη» του ΟΟΣΑ, όπως οι «απελευθερώσεις» σε κλάδους και τομείς της οικονομίας:
    -Προωθείται - «πιλοτικά» - η πλήρης κατάργηση της Κυριακάτικης αργίας στα εμπορικά καταστήματα.
    -Η διάθεση προϊόντων αρτοποιίας επιτρέπεται από όλα ανεξαιρέτως τα καταστήματα τροφίμων και ποτών. Η πώλησή τους θα γίνεται μόνο με το ζύγι και όχι όπως τώρα με προκαθορισμένο βάρος.
    -Με τις «απελευθερώσεις» στα φαρμακεία», οι επιχειρηματίες (χωρίς άδεια φαρμακοποιού) μπορούν να αποκτήσουν μέχρι και το 99% και ο αδειούχος το 1%. Δίνεται η δυνατότητα συστέγασης σε πολυχώρους του λιανεμπορίου (σούπερ μάρκετ κ.λπ.), ενώ απελευθερώνεται και το ωράριο λειτουργίας.
    - Καταργείται η ισχύουσα διαδικασία γνωστοποίησης της χημικής σύνθεσης των απορρυπαντικών στο Γενικό Χημείο του Κράτους σε μια εξέλιξη που ανοίγει το δρόμο για την πώληση υποβαθμισμένων εμπορευμάτων, επικίνδυνων για τη δημόσια υγεία.
    -Καταργείται η «ενιαία τιμή βιβλίου», καθώς διατηρείται μόνο για την πρώτη έκδοση των λογοτεχνικών βιβλίων και με χρονικό ορίζοντα 2 χρόνων.
    -Καταργούνται περιορισμοί για ίδρυση ξενοδοχείων, κέντρων αθλητικού και προπονητικού τουρισμού, κέντρων θαλασσοθεραπείας, συνεδριακών κέντρων, χιονοδρομικών κέντρων (π.χ. χιλιομετρικές αποστάσεις, δυναμικότητα κλινών, κ.ά.).
    -Επίσης, σε διάλυση οδηγείται το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Στο εξής δε θα μπορεί να χορηγεί νέα δάνεια, παρά μόνο να διαχειρίζεται τα ήδη υπάρχοντα.

    Ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών
    Με άλλες διατάξεις καθορίζονται οι όροι για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζικών ομίλων. Οι ιδιώτες μέτοχοι έχουν τον πρώτο λόγο στις αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων, ενώ το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) θα συνδράμει μόνο στην περίπτωση που δεν καταφέρουν να συγκεντρώσουν τα απαιτούμενα κεφάλαια. Στην πραγματικότητα, ενσωματώνεται η Οδηγία της ΕΕ γύρω από τον τρόπο διάσωσης των τραπεζών με «ίδια μέσα» (bail in).



    Αθήνα 2/4/2014

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΓΙΑ ΤΗΝ «ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ» ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΛΟΓΩ ...ΚΑΤΑΛΗΨΕΩΝ

    Συνάδελφοι, συναδέλφισσες.
    Η κυβέρνηση με Υπουργική Απόφαση και Προεδρικό Διάταγμα επιβάλει να γίνονται μαθήματα στις διακοπές του Πάσχα (μέχρι 3 ημέρες) αλλά και με παράταση του διδακτικού έτους (όταν οι ημέρες κατάληψης είναι περισσότερες των 3).
    Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας δείχνουν απύθμενη υποκρισία. Δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για τις χαμένες διδακτικές ώρες, για τα μαθήματα που δεν έγιναν κατά τις ημέρες των μαθητικών καταλήψεων.
    Από την αρχή της σχολικής χρονιάς και κάθε σχολική χρονιά εκατοντάδες χιλιάδες είναι οι χαμένες διδακτικές ώρες ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, από την εγκληματική ταξική πολιτική της κυβέρνησης που διορίζει εκπαιδευτικούς ακόμα και μετά τα Χριστούγεννα!!! Ακόμα και τώρα υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών.
    Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας ήταν έτοιμοι να κόψουν χιλιάδες διδακτικές ώρες από τα παιδιά μέσω της«Λευκής βδομάδας» χάριν της κερδοφορίας των μεγαλοξενοδόχων και του τουριστικού κεφαλαίου.
    Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση, μέσω της λεγόμενης αναπλήρωσης μαθημάτων, θέλει να τιμωρήσει τους μαθητές που αμφισβητούν την πολιτική της στο σχολείο και το «μέλλον» που επιφυλάσσει το σύστημα για αυτά. Ταυτόχρονα θέλει να τιμωρήσει και τους εκπαιδευτικούς που δεν ανέδειξαν όλες εκείνες τις «καινοτόμες δραστηριότητες» που προβλέπει το «νέο σχολείο» ώστε να αποτρέψουν ή να ποινικοποιήσουν τους μαθητικούς αγώνες.
    Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, στο πλαίσιο της δικής τους αρμοδιότητας και ευθύνης, το πρόβλημα της αναπλήρωσης των διδακτικών ωρών το έχουν αντιμετωπίσει επανειλλημένα και αποτελεσματικά. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ένα ελάχιστο αριθμό ημερών (2 ή 3 μέρες) που αναπληρώνεται με μια σχετική ευκολία και σε καμία περίπτωση δεν συνιστά παράταση σχολικού έτους ή μαθήματα μέσα στις γιορτές του Πάσχα.
    Συνεπώς θα το ξαναπούμε, η στάση της κυβέρνησης είναι τιμωρητική και εκδικητική
    για τους αγώνες των παιδιών.
    Αυτή η πολιτική της κυβέρνησης που συνιστά ένα κράτος πιο αυταρχικό, πιο επιθετικό απέναντι στους αγώνες του λαού και της νεολαίας, που οικοδομεί το σχολείο της αγοράς, των Ευρωενωσιακών κατευθύνσεων, της ημιμάθειας και των ταξικών φραγμών πρέπει να καταδικαστεί από τους γονείς και τα παιδιά, από τους εκπαιδευτικούς και από όλα τα λαϊκά στρώματα.
    Να καταδικαστεί και στους αγώνες και στην κάλπη των επερχόμενων εκλογικών αναμετρήσεων του Μαΐου.
     Καλούμε άμεσα την κυβέρνηση να αποσύρει την απαράδεκτη εγκύκλιο για την λεγόμενη αναπλήρωση των διδακτικών ωρών.
     Καλούμε γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές να οργανώσουν κινητοποιήσεις, μαζικές παραστάσεις διαμαρτυρίας κ.α. ενάντια στην αντιεκπαιδευτική, αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης έτσι όπως αυτή εκφράζεται με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο.

    Αθήνα 10/4/2014

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σχετικά με την αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών-μιά άποψη

Γενική Συνέλευση